Söndag den 21 april 2013

En kalasgod paj det där, fredagspajen. Den åts upp ned till minsta smula.

 

Jag skulle egentligen har umgåtts med Lidqvists, men Elvis hade ögoninflammation så vi sköt på såpbubbleblåsandet ett tag. Jobbade sent i fredags kväll istället, och åkte sedan hem.

 

Tvättade. Bakade fondanter för första gången, gjorde bara ett par stycken men de var som väntat lite överskattade. Kanske gjorde jag fel, men det blev en muffins med kladdig mitt, smakade inte så mycket tyckte jag, trots att jag tryckte ned en marshmallow i några.

 

Tog mig i kragen och gjorde klart bilden som Hasse har önskat, den som ska illustrera en text som handlar om att vara plugghäst.

 

 

Lade om balkonggolvet, rensade under tröskeln och pressade dit golvplattor som inte riktigt ville passa. Förvånansvärt hur mycket som går att lösa med en knipstång och bestämda tramp. Nu ligger de på plats, om än lite snett på sina ställen. Det kommer aldrig att gå att lägga om det på samma sätt, så vinterförvaringen får ske på plats.

 

Planterade ruccola i en kruka, och avokadokärnan som legat på vänt ett tag. Får se om den blivit för torr för att ta sig. Surfade på balkongmöbler, börjar längta ut dit.

 

Fixade äntligen till badrumsskåpet som så länge fått stå ofärdigt. Nu har det glashyllor, och dörren är fastskruvad, och det är säkrat i väggen. Lite läskigt att borra i kakel tycker jag, så det var bra att det fungerade att fästa i fogen istället.

 

Har fått somligt gjort alltså, men mest har jag tagit det lugnt. Sovit djupt och länge. Sett om några favoritavsnitt av Lost, slappat med en bok på magen. Enormt skönt.


Kommentarer
Postat av: marwa

Fantastiskt charmig häst!
Kommer och spanar in din balkong om ett par veckor, hoppas på bättre temperatur än senast!! Kram!

2013-04-22 @ 16:00:12
Postat av: Alma

Tack min vän. Ja, den lämnar övrigt att önska fortfarande, inte vidare balkongvänlig vår så här långt. När du kommer trotsar vi vädret oavsett tror jag, får sörpla lite vin invirade i filtar och sedan värma oss inomhus. Lycka till med uppladdningen, kramar kramar!

2013-04-22 @ 19:50:52
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Söt bild! Jag gillar verkligen din stil!

2013-04-27 @ 09:00:01
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0