Torsdag den 27 juni 2013

Klockan närmade sig sju, det hade varit en lång dag och en ännu längre vecka, och studieåret som går mot sitt slut har inte varit oss nådigt. Hade dessutom druckit upp halva Selectamaskinens kaffeladdning, och allt sammantaget gjorde att jag skrattade så jag grät när en student på knagglig engelska inledde sitt kvällsmail med "OMG, feedback, Im gonna cry..." och avslutade med att bönfalla mig att inte deportera henne, för hon har en omtenta i augusti. Då vinkade jag åt kollegorna och gick hem, klarade inte mer.
 
När jag inte skrattar hysteriskt så lyssnar jag till kollegor och vänner som alla börjat med 5-2-metoden. Fem dagars ätande under en vecka, två dagars snudd-på-fasta med lågt kaloriintag, och "inte kan det väl vara så många kalorier i ananas, jag tar en bit till och räknar det inte". Än så länge verkar det lite stapplande, men rent allmänt tror jag kroppen kan må bra av tillfälliga stunder av svält, vi får väl se hur länge flugan håller i sig. Jag vet inte hur många som börjat den senaste veckan, känns som om varenda människa just nu vill ventilera hur hungriga de inte är.
 
Önskade alla jag träffade idag en trevlig helg, tills någon upplyste mig om att det bara är torsdag. Jag förväntas alltså arbeta imorgon, igen. Det får gå.
 
I helgen ska jag sova. Bara.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Det låter som om sömn är vad du behöver. Jag har börjat återvända till livet!

2013-06-28 @ 10:05:45
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Ja tack, sova vore fint.

2013-06-28 @ 21:58:03
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0