Lördag den 25 januari 2014

Hård fredag, som väntat. Chefen kom förbi och kollade läget, jag svarade att det enda som var bra med denna vecka var att den innehöll just en fredag. Tyvärr sant, även om han tog det som ett skämt. Hoppas på bättre jobbstatus och allmäntillstånd nästa vecka för det här har verkligen inte varit kul.
 
Tur då att man har kollegor som lider lika mycket och därför köper med sig comfort food på lunchen! Sanna hade möte i Vasaparken och på vägen tillbaka plockade hon upp två Happy Meals, sedan lunchade vi på mitt rum. Himla trevlig grej.
 
På kvällen fortsatte vardagslyxen, jag tog spårvagn direkt från campus ut till Majorna, där stod Malin och Maria i köket och bakade pizza medan Mattias läste Bamse för Elvis. En riktig favoritfredag, barnen somnade så småningom, fick läsa om prinsar och drakar för Vispen, som förutom ett glas vatten och en sång efter sagan även dillade om att lyssna på något när han "sov hemma hos sig själv, där han bor". Jag fattade inte vad han ville men tyckte han skulle prova att somna utan. Stackars lillkille, hade ingen aning om att man skulle slå på Mamma Mu åt honom, Maria styrde upp det.
 
Soffhäng och kaffe och en slurk rödvin, så ska en fredag tas. Gillar de där vännerna!
 
16-bussen hem var en partybuss.
 
Nu är det lördag, och för mig inleds ett intensivt tiodagarspass på Göteborgs Internationella Film-Festival; min absoluta favoritkultur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0