Måndag den 6 januari 2014

Helgen är slut, och det är jag med. Helt urlakad, trots att jag nästan inte gjort annat än sovit, på konstiga tider. Det vore nästan skönt att kunna säga att jag inte varit helt frisk, då hade det varit motiverat att slacka så, men jag har mått fint. Vände dygnet redan natten till lördag och sedan var det kört.

 

Har påbörjat den där bokföringen, har ritat lite, tagit en promenad eller två och har läst böcker i timtal, men övrig tid har jag suttit som ett komatroll i soffan. Kanske behövde jag det, vad vet jag. Hur morgondagen ska bli är mig en gåta, skulle behöva vara på kontoret tidigt och stanna sent men det vete gudarna, gissningsvis får jag rulla in lite fashionabelt sent framåt kafferasten, för jag har inte somnat innan 05:30 någon av de här senaste dagarna. Att gå från night crawler till day dweller, min absolut sämsta egenskap, och en övning man egentligen ska göra minst en dag innan man förväntas prestera som en vanlig människa.

 

Fick årsbeskedet från CSN idag, och inser att jag med svårighet skulle kunna gå ned i tid för att det "känns kul att få rita lite", jag är för beroende av en inkomst om det ska gå ihop sig med räkningarna. Lite halvtrist måndag sådär i allmänhet, men bättre dagar kommer.

 

Passande nog lade Daniel upp denna gamla goding på Facebook idag:

 

 

Det är dörrskylten från vårt gamla kollektiv, han gjorde den efter att vi varit och sett The Descent på bio. Ida "Slayer" Lundqvist är fortfarande min favorit... Och att jag fått smeknamnet Vampire hade sin förklaring både då och nu. Jäkla natt att ha sådan dragningskraft. Vännen Daniel hittar man förresten här: blogg.yings.se


Kommentarer
Postat av: Sayo

Känner absolut igen svårigheten med att ställa tillbaks dygnet. Går lite lättare när du har en liten gudson övernattandes så du måste vakna. Plus att jag då är ett vrak nu (lyckades undvika tuppluren på em, trots dragningen!)

2014-01-06 @ 19:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0