Tisdag den 7 januari 2014

Bedrövligt rakt igenom. Jag blev en day crawler.
 
Det slutade med att jag inte somnade alls inatt. Inte ens det där luddiga slumrandet där man kan räkna med att ha fått en lur här och där: jag kan redogöra för varje minut. Lyssnade på P3 Dokumentär (Knutbymorden), snurrade runt bland lakanen, räknade ihop momsen på mina kvitton, såg en film, snurrade lite till, läste alldeles för många kapitel i min bok, försökte än en gång somna in, surfade runt efter sagor på internet, funderade på tavelmotiv. Och sedan var klockan 07:35, och jag gick upp. Sms:ade med min husläkare där frampå morgonkvisten, och klockan åtta hade jag ett recept på insomningstabletter att hämta ut. Ikväll sover jag ovaggad, men ibland är det viktigt att få sömn och för sådana undantagsnätter ska jag ha de där pillren i reserv.
 
Har druckit kaffe konstant under dagen, haft möte och faktiskt fått en hel del gjort, jag funkar rätt ok trots tömda reserver, det är bra sådana här gånger. Det gör också att jag har dåligt tålamod med de som klagar på lite sömn och hunger - det är bara att kamma till sig, äta en nödbanan och bita ihop.
 
Utmaningen nu är att hålla sig vaken till minst nio, så att dygnet vänds på rätt köl igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0