Måndag den 2 juni 2014

Har varit födelsedagsgris! Möttes upp av familjen på tågstationen i Örebro - home of the vackra slott and the bedrövliga dialekt. Åt middag på favoriten Paolo´s, älskar det stället; urmysig inredning och smarriga pizzor. Väl hemma hos Lillebror fick jag liljekonvaljbukett, rosédrink och en laptop - hurra! Resten av helgen har vi bara umgåtts och tagit hand om varandra. Frossat i sushi, hängt på balkongen i solen, käkat hotellfrukost i fyra timmar, fixat med Sockans föredrag, promenerat i Stadsparken, sett Frost, och Flowers of War. Fredagkvällen tillbringades hos PJ med familj i Kumla, vi fick grillat, ekologiskt kalvkött, och en fin kväll.
 
Nu är jag 35 på riktigt, vilket är praktiskt eftersom jag ändå svarat det de två senaste åren när någon frågat. Fyrtioårskrisen jag hade när jag var 28 kändes i knäna ("bara tolv år kvar!") men nu är jag filbunke.
 
Kom tillbaka till Göteborg på söndag eftermiddag, hann ta en powernap och en dusch, svepa två vindrinkar och äta av det som fanns i kyl och frys: blev två sandwichglassar och en paprika. Lite udda men det funkade. Mötte upp med Rambergsgänget på Ullevi för Kentfest - sju timmar sommarkonserter och festivalkänsla! Kent avslutade med en tvåtimmarsspelning, innan dess hann vi hitta till serveringsområdena, äta tokdyra nachos, spana på folk och volleyboll och tivoli, lyssna på andra spelningar och snacka. Idag flyttar Hanna till Gotland för sommaren, Kentfesten var vår present till henne för att hon är klar med sin vidareutbildning och det blev även ett hejdå inför sommaren.
 
Seg deluxe på jobbet förstås, kom sent och fick därför jobba till sent. Högsommarvärme, lunchade på bryggan och stektes. Nu ikväll har jag bakat filodegsknyten med äpple, och funderat på hur jag kan låta förlag och tidningar veta att jag finns.
 
Och det där som gömde sig någonstans, och suckade, flämtade? Mycket riktigt den absolut läskigaste jätteskalbagge jag sett. Bestämde mig till sist för en räddningsaktion, blundade och lät den rulla ut på balkongen nattetid. Hittade den dagen efter igen, den hade gjort en faceplant rakt ned i skarven mellan två golvplattor. Måsmaten är serverad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0