Onsdag den 4 juni 2014

Grillkväll hos Vårflodsfolket igår kväll, älskar att få släntra in där. Elvis stod och väntade vid fönstret en hel timme på att jag skulle komma, älskade Vispebarnet. Sedan blev det lek med bilar, de som enligt unge herr Kvist var "elaka killar" hamnade först i biltvätten och sedan i garagefängelset. Tyra satt bredvid och smaskade på allt hon kom över att stoppa i munnen. Mattias grillade kyckling, det åts smarrig kvällsmat och till sist: nedvarvning i soffan framför Legofilm. "Gosmos" enligt Elvis, som ville mysa i knät. När barnen somnat drack vi kaffe och snackade, typiskt bra kväll.
 
Lång och motig dag på jobbet, men jag har bra kollegor, så vi hittar alltid sätt att ta oss igenom det. Det är som vanligt såhär när terminen går mot sitt slut, den allmänna paniken och förvirringen smyger in i vardagen.
 
De timmar som är kvar av kvällen och natten ska jag göra det bästa av: block och penna väntar. Jag ska skissa på ett vykort, det ska eventuellt innehålla en tax, och så har jag ett par andra idéer också. Den som ändå fick rita på heltid...
 
Här är tavlan som PJ fick i helgen, antar att den hamnar i portfolion:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0