Torsdag den 22 maj 2014

Dagens uppvaknande: tyckte att en av studenterna som var uppe hos mig verkade bekant på något vis, mer än att man bara skulle ha sett honom drälla runt på campus. När han gått slog det mig att när han var en kaxig niondeklassare på Grevegård så jobbade jag på deras skolexpedition. Det var fyra år sedan. Idag läser han på universitet, går för att hämta ut sin tenta och häpp: då sitter samma tant på den expeditionen. Inga konstigheter. Jag undrar bara lite om jag är så nöjd med det, att ha jobbat inom grundskola och universitet sedan 2007, och att jag fortfarande står bakom en jäkla expeditionsdisk. Mindre nu än då iofs, men ändå.

 

Så här kan vi inte ha det, universum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0