Onsdag den 8 oktober 2014

Tisdag kväll slog som genom ett hoppsan över i onsdag natt. Fattar aldrig riktigt när det händer. Just den här kvällen lite mer begripligt än andra kanske, gjorde valet att somna i soffan strax efter åtta och vaknade inte förrän 1 ½ timme senare. Värdelöst på sitt vis, men gudars skymning så skönt det var. Nu gör det inget om det blir kort sömn inatt. Det där kaffet kl 23 var kanske mindre genomtänkt, men men.
 
I lördags gick jag över till Pariya & Mohsen för att äta frukost och beundra utsikten från deras fina lägenhet på elfte våningen. En alldeles fantastisk vy över Sannegårdshamnen och Göteborg har de, får bjuda in mig fler gånger tror jag.
 
Därifrån ut till Mölndal och hem till Sanna och DJ. Rehabdag, Sanna har varit krasslig så vi käkade god indisk gryta, tog en promenad i skogen, fixade lite tapas och såg en läskigt bra skräckfilm: The Possession of Michael King (inte The Possession of Michael Caine som vi först trodde...). Se den. Om du törs.
 
Den senaste veckan har jobbmusiken varit soundtracket till Frozen, minns inte hur det blev så, men misstänker att somliga nu börjar tröttna på att jag sjunger "Do you wanna build a snowmaaaan" om och om igen. Lillebror och jag såg filmen på bio när vi behövde bränna gratisbiljetter, minns inte att musiken fastnade då men det har den verkligen gjort nu.
 
Musiken dånar lite försiktigt i min nattlya nu med. Sitter med datorn i knät och surfar runt på bloggar och hemsidor skapade av folk som kastat loss, gett sig ut på långresor eller som försöker bygga upp en stadig ekonomi för att få friheten att göra det. Blir så otroligt inspirerad av sådant. Tänk om jag lade en timme av min dag till att försöka förändra, utveckla, undrar vart jag då skulle vara om ett år. Jag gör i och för sig redan det, lägger ned mycket tid på det jag verkligen tycker om att göra, vilket är att illustrera, men inte vidare mycket går till strategiskt arbete. Det mesta är för att fördriva tiden här och nu, utan något fokus. Kanske dags för förändring.
 
I Konfucius anda: Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: chrissy

Men vad skönt att bara somna så där. Svårt att lyckas med det när man har en galen 3åring hoppandes på en. Som gärna leker apa och klänger på en.

2014-10-11 @ 21:05:13
Postat av: Alma

Det låter allt lite mysigt det med Chrissy... Fast inte så rofyllt förstås.

2014-10-12 @ 18:32:54
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0