Lördag den 21 maj 2016

Det är helt makalöst vad fort veckorna går nu.
 
Den gångna veckan:
Evensong i St Pauls, med Ulrika Eleonora-kören och egenkomponerat stycke av vår organist Carina. Lyckades smita upp på exklusiv läktare, tack vare prästgårdens invånare. Tog ett glas på uteservering, tubade oss tillbaka till Marylebone och åt middag på The Duke of Wellington. Om en vecka stänger de igen för all framtid, det ska bli lägenheter där puben ligger idag. Trist, för det är ett mysigt ställe.
 
Även Ung i London fick sig en pubrunda med start på nämnda Duke. Därifrån vidare till The Larrik, vi hade tänkt avsluta på The Chapel men dit går vi ju varje vecka så vi valde att stanna kvar vid vårt stora bord på Larrik.
 
Torsdagen innebar heldagsutflykt med våra seniorer. Bussfärd till Tenterden, under vilken det serverades prosecco, shloer och minichipspåsar. Picknick i gräset (åts på rekordtid, vi var sena) och så ånglok till Bodium Castle. Blaskigt kaffe och trevligt sällskap på tåget. På hemresan rullade vi in i en gullig liten stad efter någon halvtimme, tog ett tag innan det gick upp för mig att vi åkt snurrigt och var tillbaka i Tenterden igen. Nytt försök att tråckla oss ut med buss, tur att Kent är ljuvligt att resa genom, såg så många fina cottages och fält fulla av får, tänk om man skulle hyra sig ett torp där någon vecka. Då ska det vara som i The Holiday, komplett med snygg granne och allt.
 
Chris har äntligen sagt upp sig från sitt jobb i Devon, nu är han Londonbo på heltid och det firade vi med att dricka champagne och äta tokstark green curry med anka. Gott gott. Jag hade med en banoffepaj, gott om karamellkladd i den, lyxfredag.
 
Den här helgen skulle jag ha träffat Laura, men jag måste jobba så vi sköt upp det. Idag är jag dock helt ledig från skrivbordsjobbet, jag ägnar dagen åt att vandra runt lite i London, storäta blåbär med mjölk och finurla på lite bisysslegrejer. Fick för mig att rita en skylt till vår torktumlare istället för att teckna på något av alla projekt. Nåja. All övning är bra, och jag kan dessutom kanske slänga in den i portfolion.
 
 
 
Imorgon vankas AGM och därmed jobb. Det är mycket av den varan just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0