Söndag den 22 maj 2016

AGM, dvs Kyrkostämma. Jag var inte jättepepp på söndagsjobb, för jag hade annat att göra, men var samtidigt lite nyfiken på hur ett AGM kunde te sig.
 
Fem timmar senare kunde jag konstatera att jo, en församling är ett tvärsnitt av befolkningen. Somliga har man inte mycket gemensamt med, men de allra flesta är människor att tycka om. I mitt tycke blev det dessutom bästa möjliga utfall av valsituationen och jag ser fram emot den nya sammansättningen kyrkoråd som nu tar vid.
 
Fastnade med lite folk utanför kyrkan efteråt, sånt där snack sätter alltid guldkant, och alldeles nyss var jag inne hos grannarna. Satt runt deras matbord och smuttade på rödvin medan vi jämförde söndagar. Simon har varit på inspelning av BBC Breakfast, han skulle servera Janssons frestelse och prata om Brexit, UKs möjliga utträde ur EU. Konstiga saker händer onekligen på de här öarna.

Kommentarer
Postat av: Danielito

Tänk om det blir Brexit? Hur ska du då ta dig tillbaka till civilisationen? Får segla över och hämta dig vid lämplig strand i värsta fall!

2016-05-25 @ 13:03:34
Postat av: Alma

Jaa, tack Moto! Tror och hoppas dock på att det blir ett ja i omröstningen, dvs till att stanna kvar i unionen.

2016-05-25 @ 23:34:42
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0