Torsdag den 12 maj 2016

Det blev en av de absolut bästa helgerna. Att Göteborg liksom London råkade vältra sig i solsken hela veckoslutet hjälpte förstås till.
 
Brunnsparken. Att den kan upplevas så lugn. Det går ju att räkna ut vart trafiken kommer ifrån härnäst, och luckorna är jämförelsevis stora.
Gräset i Trädgårdsföreningen, mjukt och grönt. Kaffet smakar som bäst där.
Nya food trucks ned mot vallgraven, jag och Malin käkade grekiska köttbullar i solgasset, bland färglada möbler och trasmattor.
Condeco och Kridden, två efterlängtade ting som gick att slå ihop.
 
 
 
 
Helgens stora dragplåster var ändå att Sanna och Mikael gifte sig i majvärmen, och det var ett så himla fint bröllop. Två av mina favoriter är det, som fick varandra där under träden medan såpbubblorna yrde genom luften.
 
 
 
 
Festlig dag och natt, massor av härligt, danssuget folk. Gott bubbel i glasen, oändlig buffé och den smarrigaste bröllopstårta jag ätit. En hörna med utklädningsprylar och en drös roliga bilder att upptäcka nästa dag.
 
 
 
Fick bo i Malins lägenhet vid Stampen hela helgen, vilket var grymt. Vi hade olika agendor så vi gick mest om varandra i lägenhetsdörren, men lite kvalitetstid hann vi ändå få.
 
Hela söndagen ägnades åt att dels ha huvudvärk, dels ligga på en gräsmatta i Varberg och snacka med Staffan. En del prat om böcker, en del prat om annat. Glömde känna på havet med tån. Kom ihåg att äta kebabpizza.
 
Slutkläm på hela helgen: frukost i Navet på Lindholmen, med exkollegor som jag LÄNGTAT efter! Hängde en stund på olika kontor och pratade ikapp, åkte via Nordstan över till Johanneberg och gjorde samma sak där, fast från balkongen på sjunde våningen med utsikt över en sommarvarm stad.
 
 
Väl på Landvetter tröstsörplade jag i mig en rödbetssmoothie och ville egentligen sitta kvar där för alltid. Det är inte svårt att åka till, men det är svårt att åka ifrån. Snart sommar. Då ses vi igen.
 
Det är här livet utspelar sig nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en riktig toppenhelg! Sådär som man minns Göteborg på sitt bästa.

2016-05-13 @ 09:28:02
URL: http://litelangre.se
Postat av: Alma

Jaa, jag längtar redan tillbaka! Gbg är ljuvligt sommartid.

2016-05-13 @ 23:07:43
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0