Tisdag den 18 december 2012

Hade fredagsfeeling igår, i en hel timme, innan jag kom på att det var måndag och hela veckan återstod. Ah, vilken besvikelse det var...
 
Annat jag hade igår var tandvärk, elak sådan. Gissar att den är inflammerad, det känns tyvärr så. Ringde Lillebror för att se om penicillin kunde skrivas ut, jag är allt annat än sugen på akuttid just nu, men han ordninerade istället massor av Ipren, Alvedon och Corsodyl så kan nog kroppen läka ut det tillfälligt. Får boka in ett tandläkarbesök i januari och fixa till det när det inte längre gör så ont, bara det går över nu så att jag kan njuta av julmaten. Det kommer att bli trist i längden med lättuggad fiskgratäng och aprikoskräm.
 
Ungdomsupplopp i Nordstan tydligen, de var upprörda över bilder på elever som lagts ut och kommenterats på Instagram, så nu kändes det naturligt att knyckla till en bil, krossa fönster och bli omhändertagen av piketen. En del av affärerna stängde tillfälligt, och vi kunde se resterna av slagsmålet när vi passerade nu ikväll.
 
Jenny ringde och hade fått återbud på en konsertbiljett med kort varsel, klart jag hakade på. Guldkant på en i övrigt motig dag, och jag begav mig till Lorensbergsteatern för att möta upp Jenny med kollegor. Inne i staden luktade det kattmat, men i salongen polkagris. Vi tryckte oss in på parkettplats och fick se Hellmans Drengars sista föreställning av julkonserten för i år - precis hur bra som helst var det! Jag ska absolut gå nästa år igen. Bäst gillade jag nog pojkbandsnumret, bland glittriga överkroppar och med "wrap myself in papeeer..." tog han av sig alla kläder, sveptes in i papper och bars ut med en stor rosett på magen.
 
När det var slut vandrade vi genom stan sådär som man gjorde i tonåren, drog runt mållöst och hittade saker att kommentera och undersöka. Såg en onykter cowboy, han kom stegande uppför Avenyn sidledes, två hästbredder i taget.
 
Hemma nu, ska läsa ikapp bloggar, se på House, ta en varm dusch och sedan sova lite innan det blir onsdag. Planen för morgondagen är en kontorskväll. Oh joy.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det är sällan man ser ordet "hästbredd" användas. Mer sånt!

2012-12-19 @ 08:23:30
Postat av: Alma

Jag gillar okomplicerade mått. En hästbredd = så bred den häst är som du tänker på när du hör ordet. Anrikt westernuttryck. Förmodar jag.

2012-12-19 @ 22:37:48
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0