Måndag den 15 april 2013

Gick helt upp i mitt dagdrömmande igår kväll, snurrade allt snabbare i min planering och släckte inte lampan förrän strax efter två på natten. Fyra timmar senare var det dags att gå upp igen och ta första morgonbåten över till Klippan. Alldeles ljummet i luften, men jag höll nästan på att blåsa av kajen. På andra sidan vattnet väntade Lillebror, han bjöd på hotellfrukost och pepptalk. Solglimt i vattnet på väg tillbaka uppströms och strax innan nio var jag på kontoret och arbetsdagen kunde börja.
 
Lika fin start som dagen fick, lika ledsam avslutning fick den. Väntar nu på presskonferensen om de explosioner som inträffade vid Boston Marathons målsnöre för en dryg timme sedan, det lutar åt illasinnade fingrar som byggt bomber, det är bedrövligt ställt med mänskligheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0