Tisdag den 16 april 2013

Tog Älvsnabben över vattnet på eftermiddagen för det årliga tandläkarbesöket i Masthugget. Att gå till tandläkaren är nog nästan det värsta jag vet, men jag lyckades hitta en väldigt gullig tandläkare när jag flyttade hit och vill aldrig byta; jag får i värsta fall återvända till västkusten en gång om året om jag skulle få för mig att flytta.
 
Obehagligt eller inte, nu skulle det göras. Jag var säker på att jag hade en urdålig tand i överkäken som behövde dras och säkert hål i någon av de andra, men jag kunde andas ut. Det har lossnat en bit hörntand som måste lappas, men inga hål, och inga allvarliga infektioner (man hinner inbilla sig så mycket de där dagarna innan tiden infaller...). Tillbaka nästa vecka för att få den fixad, och för att gräva i fickorna efter slantar: just nu har jag det sannerligen inte vidare fett trots att favoritlillebror bjöd mig på Stockholmsresan, på sushilunch och på frukost. Det verkar vara hål i de där fickorna.
 
Återvände till kontoret med samma båt, lagom tills de andra gick hem, och jobbade i några timmar till. Det är lugnt och skönt där på kvällarna. Mot slutet var jag ändå tvungen att ta till storsläggan för att hålla mig vaken, dvs trycka på knappen "Choklad" på Selectamaskinen. Det är i princip trögflytande socker rakt ned i koppen, det är gott för hjärtat och humöret det (nja).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0