Måndag den 12 augusti 2013

En riktigt trevlig måndag, kollegorna återvänder en efter en och snacket i korridorerna är något att längta till.
 
Lunchlådan plockades från jobbets frys, den gjordes till en junidag när jag hade ont om tid kvällen innan (korv och makaroner) men så hann jag trots allt aldrig äta den. Två månader i frys gör inte korv bättre, men jag täckte med ruccola och tomat och det såg åtminstone fint ut på håll.
 
Gick förbi Burger King efter jobbet, gav pommes frites till en hungrig kaja och tog burgaren med hem till balkongen medan himlen gick från molntjock till klarblå till regngrå på det där obegripligt snabba viset som hör västkusten till. Stark sol i ögonen samtidigt som åskan mullrade på avstånd, och så lite duggregn på det. Balkongen över är ett bra skydd så jag satt kvar och läste en bortglömd GP och hade det rätt bra.
 
Kvällens projekt: plantera om de tio orkidéerna. Det gäller att inte ta ut sig. En blommar, en knoppas, de övriga åtta ser dystra ut men jag har ändå gott hopp om att de ska ta sig med lite ny bark.
 
Blev aldrig mitt vanliga jag igår så därför känns allt lite extra bra idag när saltbalanserna är återställda. Halvsov mig igenom hela gårdagen, så det var omöjligt att somna inatt. Slog på en thriller som var slut vid tretiden, Selectakaffet är det som har hållit mig upprätt och leende idag men jag känner att det börjar ebba ut nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0