Söndag den 18 augusti 2013

Inte mycket som funkat den här veckan, i fredags fick jag göra en utryckning till Lindholmen trots att det är en Johannebergsdag, jag borde förstås ha vant mig men det kändes ändå som att simma motströms hela dagen. Jobbade till halv sju och kunde för mitt liv inte tänka mig att ställa mig i regnet vid Götaplatsen och se Våroffer följt av Petra Marklund, de programpunkter som lockat, utan åkte hem istället.

 

Tog revansch igår, med hela tolv timmars kalasande. Tog en förmiddagskaffe med Åsa som var i stan för att döma agility, tält och festplatser var på väg upp där vi vandrade runt i pre-festival. Resten av dagen staplades lite av varje på vartannat: jag såg utställningen Ond Design på Röhsska, och hann se lite av agilitytävlingen i Trädgårdsföreningen. Faktiskt mycket roligare att se på än jag hade trott, men varför hette så många hundar Soda? Åt churros från en vagn och spanade på folk sittande i gräset. Gick den guidade vandringen Vi Är Romer på Stadsmuséet, riktigt bra. Lite Frapino på det och så fotoutsällningen om Kristian Gidlund på Galleri Thomassen vid Vasaparken. Kändes märkligt att komma ut i sol efter den. Tog vägen om Götaplatsen men hamnade snart i kön för filmbiljetter, köpte Vi Läser som underhållning medan jag väntade. Och så till sist alltså, film: We Steal Secrets - The Story of Wikileaks. Gillade den skarpt. Halvvägs in i filmen står man helt på Julians sida men så händer något, och när eftertexterna rullar inser man att den enda hjälten är Manning.

 

Idag är regnet tillbaka. En bra söndag startar som denna; med ProViva Persika i soffan, och slutar med skär champagne tillsammans med Rambergsgänget. Det var läge att skåla in hösten. Vi kommer alla att befinna oss i samma stad, vilket inte varit givet, och vi har planer.

 
 

Hisingen Island

 

Vandrade hem under stjärnhimlen, med Coldplay i öronen, och kände mig lite oövervinnerlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0