Tisdag den 4 juni 2013

Halv elva igår kväll började jag klippa med ögonen. Äntligen, lade ned boken jag läst på golvet, nu skulle det sovas. Vaknade halv ett. Halv ett! Det börjar ju bli fånigt nu, hur skulle två timmar någonsin kunna vara nog? Låg vaken till halv sju, sov en timme till, steg upp och gäspade mig igenom dagen.
 
Sommarfest med jobbet på Kajskjul 8 nu ikväll, bra uppslutning, himla trevlig kväll faktiskt. Solen värmde verandan där vi satt alla vi 130 som tackat ja, helt vindstilla. En illusionist inledde kvällen med att briljera i tankeläsning, det skapade tillräckligt många samtalsämnen för att grillningen skulle bli högljudd. Stegtävlingens vinnare utsågs, det dracks öl och tappades kladdiga köttbitar på nystrukna skjortor.
 
Fick precis sms av Marwan, hon är ute och vandrar i Linköping och hade fått syn på "min" uteliggarkompis, tydligen hade han snyggat till sig och ansat skägget. Jag frågade om han drack filmjölk direkt ur förpackningen, det gillar han att göra, men han tuggade bara på frön ikväll meddelade hon. På något vis ett sms som värmde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0