Tisdag den 5 augusti 2014

Jag var vaken hela natten, det gick helt enkelt inte att slita sig från rapporteringen om skogsbranden. Satt med datorn i knät och radion vid örat, Ängelsberg evakuerades och Norberg var också nära att utrymmas. På Facebook fylldes min feed av människor som ville hjälpa till, erbjöd sängplats för människor och stallplats för djur, tipsade om vilka förnödenheter som behövdes ute i fält  och erbjöd sig undsätta drabbade genom att hämta med bil. Vilka änglar! Nu idag har både temperaturen (igår 34 grader, gissningsvis 1000 grader mitt i elden) och blåsten (starka vindar) mattats något, den är inte under kontroll men läget heller inte så kritiskt som igår. För några timmar sedan brann uppskattningsvis ett område på 1 x 1½ mil. Nu är det bara att vänta på att de där italienska vattenbombplanen behagar lyfta och pallra sig dit.... Har så många vänner och bekanta i de där skogarna, som jag är rädd om. Både om vännerna och om själva skogarna.
 
Somnade tidig morgon och flexade därför in under förmiddagen, vilket gav kvällsjobb men det var ju självvalt. Sedan jag kom hem har jag sjösatt nästa projekt: att bygga ett synopsis (till min novell/roman/detdärsomständigt pågår) på sovrumsdörren. Plockade upp texten igår natt och såg den med nya ögon. Bra metod med en dörr för överblick, jag tycker redan att somligt blivit tydligare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Låter spännande!!

2014-08-08 @ 00:09:35
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0