Söndag den 30 mars 2014

Vilken absolut ljuvlig vårhelg! Har gått på torra gator i hitte-på-Converse, utan jacka, och känt solen värma.
 
Igår blev det brunch hos Vårflodsfolket, fint som alltid. Elvis, min älskade lille Visp som det bara kan finnas en av, cyklade till mötes, byggde frukostmaskin, spottade ut korv och pussade hejdå. Han förklarade även att jag är ekologisk, liksom han själv. Och sympatisk. Pappan tyckte att Elvis kanske kunde vara vegetarisk, men: "Det är inte så roligt att vara vegetarisk". Där fick ni, grönsaker. Lilla Tyra tittade fascinerat på medan vi satt i solen på altanen och smälte maten, och drog en trägiraff fram och tillbaka. Spanade lite på det som växer upp i trädgården också, ska bli spännande att se vad de har på sina ägor. Allt ser just nu ut som gräslök.
 
Lämnade en bunt tulpaner till Maria som fyllt år, och fick några apkort sålda. Borde nog lägga upp en annons här på bloggen också, men Facebookbilden har ensam gett resultat. Jag har inte vågat räkna efter, men ett snabbt överslag säger mig att jag nog gått break even när jag får in betalning för alla fakturor jag har ute - wee! En bra start på apverksamheten.
 
Övrig tid har jag mest hängt på balkongen; käkat rotfruktschips, sorterat kvitton och spillt kaffe på viktiga papper. Årsbokslut och deklaration väntar jag med tills jag varit på infoträff hos Skatteverket, men för stunden känns det ändå som att jag denna helg fått koll, en komplett grundbok och alla verifikationer i ordning. Märkligt ändå, hur mycket pappersarbete det är för så liten omsättning. Jag hoppas ju att 2014 ska ta höjd, men vågar samtidigt inte riktigt tänka på pappersmängden det skulle medföra...
 
Ny vecka, vi går in i april och man kan börja ana den uppförsbacke som brukar avsluta studieåret. Tio veckor kvar av terminen. Andas in, andas ut. Kanske är det semesterlugnet som finns kvar någonstans djupt därinne, känner mig faktiskt inte alls uppe i varv utan lugn och fin. Andas lätt. Än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0