Torsdag den 1 maj 2014

Hade egentligen halvdag igår, men jag jobbade som vanligt. Är ledig imorgon istället, och som alltid dök det ju upp saker i sista stund så det var tur att jag var på plats. Det här med doktorsgrader och framförhållning, svår kombo tydligen... Jag och Åsa käkade i alla fall en god lunch från Bistron, och jag fick besked om bra löneökning för 2014, så på det hela taget en dag att gilla.
 
Valborgskvällens picknick rann ut i sanden. Det hängde regn i luften och det blåste, jag var matt och orkade bara ligga i soffan. Lidqvists övervägde att välja bort Slottsskogen pga vädret, och Hanna meddelade att picknicken blivit till en öl på lokal. Jag bangade allt. Slog på PJ:s Spotifylista (40 timmar musik, jag hann inte riktigt allt....), lutade mig tillbaka och surfade sedan runt på hemsidor och bloggar drivna av illustratörer och grafiska designers resten av natten. Gudars skymning vilka begåvningar som finns bara i Sverige.
 
Jag har fortsatt vara asocial hemmaråtta idag. Facebook meddelar att det snöat på flera håll i landet, men här på västkusten är det sol och blå himmel, och skära, fluffiga körsbärsblommor på träden. I källaren hänger fyra maskiner tvätt på tork, och i lägenheten har en varm doft av nybakat lagt sig. Svängde ihop en minisats chokladsnittar enbart för doftens skull, jag var inte alls sugen, men nu ligger de där på plåten och sprider hemtrevlighet omkring sig.
 
Och imorgon, då ska jag ut på äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0