Måndag den 25 april 2016

Idag fyller VÄRLDENS bästa mamma år - min!
 
Glimt från helgen: mexikanskt käk och drinkar på Cantina Lareda i sällskap av Åsa, Helen, Camilla och Michael. Trevlig grej minsann. Sedan försökte Åsa och Helen agera personal shoppers och skaka fram en klänning till mig på TK Maxx. Jag var motsträvig, otacksam att shoppa åt. Efter några timmars jobb på Foyles och efter mörkrets inbrott gick det dock bättre, slank in på kvällsöppna butiker på min vandring hem till Marylebone, och på Debenhams hängde en magnoliablomstrad pryl. Den tar vi.
 
En bröllopsfest pågick för fullt när jag kom hem. Söndag förmiddag satt jag med deklarationen och hörde högmässan pågå i kyrkan, medan överblivna begravningsblommor prydde skrivbordet. Det här att bo i kyrka alltså, minst sagt fascinerande.
 
Läste på om EU-moms inför framtiden, stämde av bokföringen och gjorde årsbokslut och tyckte nog att jag hade koll på läget. Sedan slog det över, jag började fundera ett varv till och så var allt förvirrat. Tror jag är på banan igen nu, väntar på den dag jag är så pass van att jag inte behöver fundera på varje t-konto.
 
Ny säsong av Game of Thrones ute, Ella visade på storbildsskärmen, jag kunde inte låta bli att titta trots att det nu hunnit fram till säsong 6 och jag bara har sett t o m säsong 3. Perfekt tidsfördriv medan tvättmaskinerna jobbade.
 
Befinner mig nu i husarrest, tillsammans med Simon+Chris och Kristina. Trapphuset ska foggas mot mal, så våra lägenhetsdörrar plastas in och vi tillåts gå ut tidigast kl 04 imorgon bitti. Jag ämnar tryna den tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Magnolia-mönstrat låter väldigt flott! Är det till något speciellt tillfälle?
Jag har längtat efter GOT, men jag måste se klart miniserien The Night Manager först, så att jag kan gå in i säsong 6 av GOT helt och fullt utan konkurrens. Night Manager är riktigt spännande för övrigt.
En annan sak; nu på onsdag firas administratörenas dag i USA... ;-) /Elisabeth

2016-04-25 @ 22:34:56
Postat av: Alma

Ser man på, admindagen! Det måste firas. Kanske med en tröja jag sett, med texten "Office administrator - only because frickin´ miracle worker is not an official job title".

Och det vankas både vårbal och bröllop!

2016-04-25 @ 23:48:09
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Alma

Mönstrad, det var ordet jag sökte, blev blomstrad...

2016-04-25 @ 23:48:54
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Anonym

Vårbal, det låter något det, vad kul!
Admindagen förlöpte väl, dock utan sådana fina tröjor tyvärr. Vi fick bygga torn i grupper och det var kul men gick väl sådär.

2016-04-28 @ 07:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0