Söndag den 3 april 2016

Tröttmössan långt nedtryckt över öronen den här helgen. Trynade fem timmar (!) mitt på dagen igår, sov trots det åtta timmar natten till idag och sitter ändå och klipper med ögonlocken nu... Hopplöst.

 

Det har funnits en lång ToDo-lista, men jag har ändå tillåtit mig själv att dagdrömma en stor del av helgen. Behövde det. Satt i min säng och lyssnade på repriser av Tankesmedjan i P3, surfade efter konstnärshandlar, läste illustratörs- och författarbloggar, nosade igenom så gott som hela IllustratörCentrum och drömde mig i tanken bort till en liten ö. Det där dagdrömmandet är fint att kunna ta till. Jag kan i detalj fantisera ihop hur jag ska lösa saker praktiskt men blandat med ett sammelsurium av känslor och idéer. Kan verkligen se mig bo i den där lilla ateljén innanför murarna. Längtar.

 

Håkan, som varit här på fotbollsresa över helgen, kom förbi Harcourt Street idag och tog en kaffe. Blev lite solskenspromenad i Marylebone efter det, och sedan har det ändå hänt lite grejer. Har ritat klart och skickat in reviderade bokbilder till Idus, för vad jag hoppas är sista gången innan tryck. Har också korrläst manuset en vända till. Har skickat ett par mail som blivit liggande som utkast, har städat lilla lyan. Har handlat och tryckt i mig en hel förpackning färsk mango och har börjat skissa på en idé till barnbokstävlingen. Tolv dagar kvar. Det lär ju inte hända, men jag ger inte upp riktigt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0