Torsdag den 1 december 2016

Dagens rätt så minnesvärda Facebookstatusupppdatering:

 

"Nedräkningen för min tid på just den här ön har inletts. Det har varit ett spännande år, och tufft på sina vis, men nu måste något ge vika om jag inte ska bränna ut mig lagom till påskäggen.

Jag lämnar London den 1 mars nästa år, för att fokusera på illustrerandet. Var jag ska bo och hur jag ska få allt att gå runt vet jag just nu väldigt lite om. Är det modigt, eller bara tokigt? Säkert båda. Men det känns rätt.

Jag kommer att sakna er!"

 

Allt det där är sant. Dessutom: jag har haft världens bästa kväll! Amelie drog med mig på Sketch Meet på House of Illustration vid Kings Cross. Tre långbord fyllda med papper och tuschpennor, en bar i ena änden och en vit duk i den andra. Under 2 ½ timme fick man rita på teman - juliga sådana, såsom "My best present" och "What a cracker!" - vilket är svårt men enormt roligt, det skrattades mycket. Ville man så visades ens teckning upp på storbildsskärmen. Allra sist ritade vi av personen framför oss, men innan det byggdes en bildserie på fyra rutor upp med tre olika personer bakom pennan. Väldigt roliga resultat! Fyllt av sociala människor som alla ville prata material och papperskvalitet och uppmuntrande tittade på varandras bilder.

 

Jag borde skriva mer om hela uppsägningsgrejen och mina planer, det borde jag, men jag har just nu bara tuschteckningar i skallen. Jag ber att få återkomma.


Kommentarer
Postat av: Mia

Gud vad roligt det låter! Kan man få se bildbevis? Visade du upp din för de andra. Himla kul idé! Puss

2016-12-05 @ 11:13:32
Postat av: Alma

Enormt kul, och jo någon av bilderna hamnade där uppe. Jag är inte van att behöva rita snabbt, och med de udda färger som råkar ligga närmast, men bra övning. Vek ihop ett par papper och tog med hem i väskan men det får nog ligga kvar där...

2016-12-06 @ 02:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0