Måndag den 29 februari 2016

Jag fick ett rabattkort av Suzana som i vanlig ordning beställt varor från UK, någon slags motsvarighet till Linas matkasse var det så jag slog till. Idag levererades min låda, med det fåniga namnet Hello Fresh, eller Go Fresh, eller något i den stilen. Befarade Shepherd`s Pie för en vecka, men där fanns grönsaker och kalkon och små söta kryddburkar. Hade säkert blivit tre smarriga recept, om man vågat använda spisen. Jag har vad som kan vara en brandvarnare, kan vara en rökdetektor, alldeles ovanför min spis och fläkten suger på helt fel sätt dvs inte alls. Tidigare hyresgäst har provstekt lax och dragit igång larmet, vilket kan innebära utrymning av såväl kyrkan som prästgården, beroende på vilken typ av kåpa jag har där uppe. Jag tänker inte ta reda på vilket. Det är samma design inne hos Alex, så ugn och stekpanna låter vi båda bli. Kastrullkokning funkar dock, så istället för att steka biffar idag så gjorde jag en röra på ris och köttfärs, currykryddade och strimlade morötter och tryckte ned allt i ett pitabröd tillsammans med en näve bladspenat. Inte som på bilden direkt, men gott. Låter inte helkalas nu när jag beskriver det, men det var det. Åtminstone halvkalas.
 
Imorgon: kokt kalkon. Kanske.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0