Onsdag den 24 februari 2016

London rullar på.
 
Hade tänkt gå på en föreläsning på Interfaith Centre i måndags kväll, men £15 i inträde och så ett visst bokritarbehov ovanpå det; det fick stryka på foten.
 
Nordic Breakfast igår förmiddag, i norska kyrkan. En exemplariskt kort mässa inledde frukosten. Väldigt bra påhitt, kul att få lära känna de nordiska kollegorna och så en fantastisk cheesecake ovanpå en smarrig brunchbuffé, sämre tisdagar har erfarits.
 
Ikväll byttes det ordinarie onsdagskvällsjobbet mot en Fundraising Workshop i St Matthews i närheten av Westminster. Hade anmält Michael, Ulrika, Richard och mig själv, och under rubriken The Two Cities Parish Fundraising Support Workshop fick vi fundera kring vårt eget behov och fick tips om strategier att tänka på kring just fundraising. Kvällen var väl tänkt att sätta igång kugghjulen och det kan jag nog tycka att den lyckades med. I somligt ligger vi bra till, annat behöver vi styra upp men vi har också bra insikt i vilka förändringar vi vill göra. Blir nog ett spännande år.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eirin Bakken

Vad bra att du har hittat Miss Norway's i London också! Du får bjuda dem på torskepizza på nästa Nordic Breakfast : p

2016-02-25 @ 09:39:53
Postat av: Alma

Ja! Jag tog vad jag trodde var en kopp te; det var kaffe. Minst sagt blaskigt, är det någon kulturell grej...? De kommer att sätta kaffet i halsen när vi bjuder hit dem, här kör vi med svenskt bryggkaffe.

2016-02-25 @ 15:01:12
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Mia

Här börjar våren så smått närma sig. Tänker att det måste vara ljuvligt att möta våren i London!!

2016-02-28 @ 08:45:55
Postat av: Eirin Bakken

Oj då. Nej vanligtvis är det jag som är konstig i Norge när jag dricker te och inte bryggkaffe. Möjligtvis så har UK-assimilationen kommit längre hos norska kyrkan?

2016-02-29 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0