Söndag den 28 februari 2016

Lyxinledde söndagen med frukost på lokal. Bills på Baker Street igen, och eggs royale: pocherade ägg (iofs rätt opocherade denna gång) ovanpå rökt lax och bröd, med hollandaisesås och pumpafrön överst. Juice på morot och ingefära till det, omnomnom... Sög i mig dagsljus på vägen hem och har sedan tidig eftermiddag jobbat med senaste boken. Kom in i ett riktigt flow, vilket var tur för om två veckor ska den skickas in. Den blir himla fin, men det är mycket kvar. Kan dock sova gott efter dagens pass, ritat tårtor och bakelser, hur kul som helst! Nu tar jag kväll. Snart.
 
Snackade med Sanna via Skype tidigare idag, som vanligt kändes 1½ timme som en kort kafferast. Skype alltså, vilken livlina för oss utlandssvenskar.
 
I torsdags kväll åkte jag direkt från jobbet in till SoHo, satt på ett sushihak med en laxbricka och en bobajuice framför mig och medan jag tittade ut på folkvimlet och åt middag kände jag en djup fascination för staden. Det kommer över en ibland. Passade även på att planera hela 2016, bokmässigt. Oj oj, låt oss återkomma till det i ett annat inlägg. Sushihaket låg i närheten av Prince Edwards Theatre, inte en slump, för där spelas just nu Miss Saigon. Fick ju panik när jag insåg att den bara gick fram till 27 feb innan den flyttar till Broadway, så nu i veckan bokade jag snabbt in mig. Gissar att det var fullt, och även om jag inte tycker om all musik i den så var det en enormt snygg produktion, och sångrösterna fantastiska. När Chris sjöng "Why God Why" fick jag bita mig i tungan för att inte sjunga med.
 
Som vanligt helt uppfylld efter en musikal, svårsovet den natten. Fredag blev det ändå, en seg sådan. Den avslutades dock med vernissage, i caféet har vi just nu en utställning av en bröllopsfotograf, och när den var färdighängd så passade det med prosecco tyckte Åsa. Trevligt må man säga. Sedan orkade jag bara ligga som en säl på sängen hela kvällen och se på Game of Thrones.
 
Det blev lördag också, så småningom. Dags att göra den andra obligatoriska jobbkvällen på Melodifestival. Förutom tio svettiga minuter innan jag kom på att projektorn har en switch bakom en pelare för att fungera så gick allt fint (vi glömmer att vi fick ringa Carina och fråga efter en lampknapp...). Det är kul kvällar - idel glada människor dyker upp, det är skön stämning i baren. Lättjobbat. Halva styrkan var sjuk men Kristina hoppade in så vi var tre med Ulrika. Går en hel del chips och öl, och oväntat mycket vin just igår.
 
Ja, och så ritsöndag på det. Bra helg. Kan nu inte sluta tänka på mina eggs royale från i förmiddags, skulle gärna moffa i mig en till sådan tallrik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0