Söndag den 27 mars 2016

Fick den satta inlagan av förlaget i onsdags, den såg jättefin ut! Sedan dess har både jag och författaren på varsitt håll trixat med detaljer och justerat både text och bilder. Imorgon skickas inlagekorret tillbaka och så tar vi en vända till. Älskar detta stadie i bokproduktionen, man anar utgivningen och det har blivit en riktig bok av skisser och textstycken! Framsidan känns bra den med, men den ska filas på lite till. Måste säga att det är ett fantastiskt förlag vi har att jobba med.
 
Så, förutom bokjobb, har de senaste veckorna innehållit annat än det och kontorsjobb? Jodå, ett par grejer. Var på ett föredrag av journalisten Kajsa Norman en kväll, hon pratade om sina böcker. Köpte den om Sydafrika, ser fram emot att läsa. Det har gräddats våfflor på Ung i London, och vi har haft ett SISA-event här om att studera i Storbritannien. Simon har hälsat på och jobbat några dagar innan han börjar på riktigt i april, och vi har varit i St Pauls Cathedral där kragarna förnyat sina löften. Detta blev den skönaste bilden från den dagen, innan vi gick till The Banker och åt stans största Fish&Chips:
 
 
Helgen som gick hade jag mina efterlängtade Skånetöser här! Hanna och Sanna hittade hit fredag kväll och bjöd på en kalashelg. Stegräknaren fick jobba hårt. Tapas här hemma, shopping på Primark, vandring i SoHo och Covent Garden. Burgare och sushi i Marylebone, och trask och lite shopping i Notting Hill. Riktig kvalitetstid. Redan innan helgen var slut hade de bestämt att återvända.
 
 
 Påskhelg i skrivande stund. Prästgården ställde till med påskmiddag för oss som var kvar i huset plus två gäster, gamla Chalmerister. Vi blev ett gäng på tio, rolig kväll! Lax, lamm, potatisgratäng, hemmagjord valnötssnaps. Sånghäften. När vi var mätta startade den traditionsenliga äggjakten: Michael gömde påskägg i kyrkan och det gällde att hitta sitt eget med särskilt snöre runt.
 
 
Byggde ihop Kinderleksaker och käkade godis en stund innan påsknattsmässan: den startade nedsläckt och blev ljusare efterhand. Till sist brann alla ljus och det serverades prosecco i altargången. Gillar denna församling.
 
Satt uppe hela natten, somnade så småningom och väcktes av kören som övade. Strax därefter kyrklockan och orgeln. Börjar kännas hemtrevligt. Avslutade just det sista bildfixet med Saga & Simon. Nu ska jag luta mig tillbaka mot kuddarna, se några avsnitt av "30 grader i februari" på SVT Play och bara gotta mig i känslan av att vara helt färdig...
 
EDIT: Det höll inte särskilt länge. Efter tjugo projektfria minuter plockade jag upp det som ska bli projekt #2 för året: min och Staffans bilderbok. Lika bra när jag nu har tempot uppe, och det är bättre med lagom takt under längre tid än panik-rit under koncentrerade veckor. Någon deadline har vi inte satt än, det här får växa fram under månaderna som kommer. Ett väldigt spännande projekt är det, mer info när det börjar sätta sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0