Måndag den 10 oktober 2016

Den intensiva bokveckan är över, bilderna är slutlevererade och förlaget har satt inlagan. Nu är vi inne på den allra roligaste biten av bokskapandet; vi filar på manus och bilder, flyttar runt och lägger till och ser till att allt funkar ihop och blir så bra som möjligt.
 
Det innebär att det finns lite mer luft i kvällarna. I torsdags till exempel, drog jag på mig finkjolen och åkte in till Piccadilly för att gå på Phantom of the Opera. Igen. Fantastisk uppsättning. Fantomen själv fick tyvärr en ersättare halvvägs in i musikalen, börjar tro att det är jag som jinxar, men på så vis fick man ju två rolltolkningar, inte dumt.
 
I fredags blev det vindrick inne hos grannarna i några timmar. Helmysigt, och välbehövligt. Lördagen startade med frukost på Alfies tillsammans med Chris, sedan tillbringade jag eftermiddagen med att shoppa, dricka Pumpkin Spice Latte och läsa ut Kepler sittande på ett Starbucks vid Portman Square. Alldeles ljuvlig, ledig egentid.
 

Söndag var det halvmara för Simon, ett Charity Run i och omkring Hyde Park. Fin höstdag, och medan Simon lubbade för att bekämpa hemlöshet så tog jag och Chris oss fnittrande runt parken, hejade på Simon på tre ställen runt banan, andades höstluft. Kaffe vid vattnet när loppet var över, och en stund senare lunch vid Paddington Basin, burgare på Kupp. Lite bokjobb, förstås, och sist film och chai-te inne hos samma grannar.

 

 
 

Bara det att lämna huset har varit enormt välgörande. Måste ta mig tid att göra det oftare, även under hektiska perioder av bokjobb. Nu ikväll drog vi fram soffor i Svenska Salen och slog på första Harry Potterfilmen på storbildsskärm. Astrid var gullig och gjorde Butterbeer Lattes till oss. Det här är starten på ett utdraget filmmaraton, alla filmer ska ses, men pga jobb och aktiviteter i kyrkan så kommer det nog att ta ett par veckor.

 

Imorgon bitti kl 05 åker jag med Simon till fiskmarknaden för att köpa jullax. Utlandskyrka alltså. Rätt speciell arbetsplats.


Kommentarer
Postat av: Mia

Men är det sant!? Var det "vocal problems" i detta fallet med? Spooky!

2016-10-16 @ 17:17:37
Postat av: Alma

Det vet man inte, det var bara en sprillans ny Fantom resten av föreställningen. Jag verkar ha "gåvan"...

2016-10-17 @ 21:12:05
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0