Tisdag den 28 februari 2017

Har den senaste veckan haft fullt upp med att ha fullt upp. Förutom dagjobb och bokjobb (och alltför få timmars sömn) så har jag varit på bio med Amelie och Thomas. Två gånger till och med: Lion och Moonlight, båda på Barbican. Vi maxar umgänget och filmerna såhär mot slutet. Väldigt glad att ha träffat de där två fina människor. Läggs till bunten av vänner som jag minsann tänker behålla även när jag flyttar.
 
Ätit semla på Bageriet med Åsa, sett Sing med Chris, varit på ett sista YoIllo Talk i Shoreditch; How To Go Viral. Ett rum fullt av illustratörer som äter pizza och dricker öl och nätverkar. Minst sagt en dröm.
 
Och så i fredags: Leaving Drinks. Gudars skymning. Så rolig kväll, jag har verkligen sköna kollegor. I korthet: drinkar och mat på Grand Union vid Paddington Basin, mellanlandade i kyrkan där vi lekte charader och Lap In The Pan (den hederliga lapp-i-pannan-leken, gissa vilken känd persons namn som står på en dold lapp). Vid midnatt blev det utgång, hittade ett dansgolv vid Piccadilly. Smakade på lokalbefolkningen, dansade, vrickade till en fot på vägen hem och trynade först vid fyrahugget lördag morgon. Den dagen var ett enda segt töcken, precis som det ska vara. Släpade mig till The Chapel på kvällen, Alex bjöd på hamburgare och återställningsöl, fast den där ölen fick vara.
 
Karnevalsmässa söndag förmiddag, heliumballonger släpptes upp i kyrktaket och jag blev avtackad.
 
 
 
Samma kväll blev det middag hos grannarna, jag och Kristina bjöds på ett tokajvin som de sparat sedan sommarsemestern, sött och gott. Kommer att sakna de där mysiga kvällarna, vid det runda bordet.
 
Jag har introducerat min efterträdare och haft tre dagars överlämning, jag har kramat om cafévärdar och besökare och sagt hejdå och nu, för första gången, börjar det möjligen att kännas en liten smula verkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0