Lördag den 24 juni 2017

Det blev en fin sista vecka på öjn.

 

Lili och mamma kom och förgyllde merparten av den. Vi bilade till Fårö, gick på vackra stränder, åt på Bakfickan och firade mamma som fyllde sjuttio.

 

Tog en sista promenad längs havet med Aaron, sa tyst hejdå till muren och gränderna och lite mer högljutt till Visbyvännerna och flög sedan hem till Göteborg.

 

 

Ett och ett halvt år senare är jag allltså tillbaka i Kyrkbyn. Jag ångrar varken mitt år i England, våren i Visby eller att jag flyttat hem igen. Allt känns helrätt. Nu väntar nya äventyr, exakt vad det blir vet jag inte ännu men det är en del av tjusningen.

 

Den där apboken som jag och Staffan jobbat med och som aldrig verkade vilja bli klar blev till sist ändå färdig och antagen av Idus, och i höst kommer den ut. Det blir en superfin och mysig bok!


Det har varit dop av Junibönan, min goa guddotter, med ett familjehäng som sträckte sig från brunch ända till midnatt, härligt påhitt.


Namngivning för Iris har också hunnits med, så två namntavlor har det blivit. En med apor, en med zebror. Förtjust i zebrorna, ska nog göra något av dem under hösten. Vykort kanske, eller julkort. Återfinns även som en liten bonus i kommande apbok, vilken ni såklart ska lägga vantarna på!


Det har arrangerats SOF i Linköping, och därför gamlingfestats och festivalats en hel natt fram till morgonens inbokade tåg. Fina grejer.

 

 


Lillebror och Marwa sprang GöteborgsVarvet, och det blev traditionsenlig picknick under tiden och middag här hemma på kvällen. Jag har varit i London med Mia, och prickade in Leaving Drinks för Simon & Chris som även de nu flyttar hem till Sverige.

 

 


Sommarkollo en vecka i Sundbo, ingen riktig sommarvärme men det blev ändå bad i sjön, trädgårdshäng, simning utomhus i Fagerstahallen och trask i skogarna. Gott för själen.

 

 


Nu i veckan möttes jag och Staffan i Varberg och fick tilll ett heldagshäng på filt, precis sådär som vi brukar.

 

 


Gårdagens midsommarafton firades först i Trädgårdsföreningen, när regnet kom flyttade firandet in till Malin som bjöd på bubbel och jordgubbar, och så gick vi till Flying Barrel på kvällen. Inte mycket är öppet den aftonen, till och med Sibyllakiosken var stängd, menn öl och burgare på Tunnan var en vinnare.

 

 


Har träffat och umgåtts med alla de jag saknat under det här året, och inramningen har ofta varit AW, eller mittpådagenfika eller något annat lyxigt. Otaliga frukostar innanför och utanför vallgraven har det också blivit.

 

Har hängt på Peters nätverkskontor E-hive ett par gånger, på Start-Up Monday. Gillar loungen, jag jobbar bra där.


Det har varit studentfirande i Västerås också, den här gången var det systerdottern Amanda som sprang ut på skolgården. Nu håller jag en tumme för att hon vill flytta till Göteborg.


Det är bara midsommar, och jag känner det ändå som att jag fått mer ur sommaren 2017 än jag vågat hoppas. Imorgon går vi (jag, Sanna, Hanna & Krabban tillsammans med halva Göteborg) på Coldplay på Ullevi, och den tidigare mardrömsprognosen - 38 mm regn och en vindstyrka på 20 sekundmeter - har ändrats till mer medgörliga 3 mm och 10 m/s. Det kan både vi och konfettimaskinen jobba med.

 

Nu tar bloggen officiellt sommaruppehåll. En lång sommar väntar, med en massa skoj inbokat. Jag ska utnyttja sommarstaden Göteborg till fullo, jag ska bo i tält och jag ska tillbaka till öjn.

 

Med önskan om en fin sommar! På återhörande när den går mot sitt slut.


Kommentarer
Postat av: Ella

Härligt!! Längtar till när det kan bli midsommar igen =)

2020-10-27 @ 22:55:53
URL: http://Snuskop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0