Onsdag den 15 augusti 2012

Wohoo! Eller vänta, här krävs versaler: WOHOO! För efter ååår av ihopsamlad registreringstid på BoPlats och suktande efter olika förstahandskontrakt har jag äntligen fått en lägenhet! Ah, den känslan, gudars skymning...

Ok, jag vet att det inte är i samma liga som att köpa lägenhet eller hus (skulle aldrig klara den nervigheten), men efter snart fem år i olovligt andrahandsboende så känns det så jäkla skönt att få flytta till en adress som jag själv väljer när jag vill flytta ut ifrån. Nå, nu blev det ju frivillig flytt från min nuvarande också men ni fattar grejen: att kunna tapetsera, måla och inreda och veta att jag får stanna där så länge jag själv känner för det. Kanske ett år. Kanske för evigt.

Femtiosju kvadrat, så ett par kvadratmetrar större än jag har idag om man ska tro Göteborgar-Mats uppskattning av den nuvarande lyan: "Den e la som vanligt, den e la fämti…" Nära Lindholmsjobbet, fin balkong, och en diskmaskin utan instruktionsbok. Ihopmixat kök och vardagsrum, ett badkar för vintriga kvällar och ett knalligt lila sovrum – just den sista detaljen är väl det första som ryker när jag får tag i penslar och färg. Från första september är den min.

Hejdå Lundby – och hej Kyrkbyn! Jag tror jag kommer att trivas där, det känns så redan.


Kommentarer
Postat av: Danielito

Oj! Grattis! Kul med ny lägenhet och att flytta (miljöombytet alltså inte packa, bära och städa). Inflyttningsfest snart då?

2012-08-15 @ 20:38:36
Postat av: Alma

Packa och städa kirrar jag själv men bära tänkte jag att en flyttfirma skulle få göra. Går nog på en kafferast med alla mina lättviktsmöbler från IKEA. Känns lyxigt, men jag köper gärna den tjänsten den här gången. Och Moto - du är alltid välkommen att festa här!

2012-08-15 @ 21:44:47
URL: http://almadrakeritar.blogg.se/
Postat av: Sayo

YEY! Grattis! Fira med lite rosé tycker jag!

2012-08-15 @ 23:01:52
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tjohooo nej vad kul. En Anna med fast adress som är din, spännande. Föratår dig med lila sovrum. Vi har lila tapet och jag drömmer om något mera grätt inom en snar framtid.

2012-08-16 @ 01:28:45
Postat av: Malin

Kul att få eget! Grattis! Eller vad man säger :-)

2012-08-16 @ 02:16:46
URL: http://Bluemalin.blogspot.com
Postat av: marwa

Grattis, vad roligt!! När går flyttlasset? Ses i oktober! Kram

2012-08-16 @ 07:55:21
Postat av: Alma

Flyttlasset lassas i mitten av september, från 15:e flyttar ny hyresgäst in här. Allt verkar ordna sig smidigt, sånt gillar vi. Det var iofs aldrig någon risk att lägenheten skulle stå tom, såhär års är studenterna som tokiga efter en plats att sova på.

2012-08-16 @ 19:07:01
URL: http://almadrakeritar.blogg.se/
Postat av: Alma

Chrissy: grått är en favorit här med, tror jag tar med mig samma nyans som i nuvarande vardagsrummet och målar nya väggarna på samma vis.



Malin: grattis känns fint, vi kör på det. Tack.

2012-08-16 @ 19:16:36
URL: http://almadrakeritar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0