Söndag den 16 december 2012

Hej bloggen. Jag tycker du är lite tråkig just nu men så kan det väl få vara.
 
Vinden har bråkat utanför, fått trädet vid köksfönstret att gnissla med grenarna när de skrapat mot rutan. Så kallt. Uppskattar verkligen att ha ett hem att komma till, när det är mörkt och snöigt och isigt. Alla har inte den turen, och jag är medveten om det.

 

Musikhjälpen har gjort mig sällskap om dagar, kvällar och nätter. Under tiden har jag gått runt och fixat med lite av varje: oljat in köksbänken, packat ihop paket som ska skickas, målat sovrumsväggar. Mest det sista, rollern ratad, nu är det pensel som gäller.

 

Följer skolmassakern i USA, den kablas ut dygnet runt i TVn. Ser annat också, Gränsbevakarna UK och Property Ladder. The Rum Diary, 30 days of night. Och vaknar till ett snölandskap. Någon plusgrad, snögubbar överallt. Dropp från taken.

 

Har idag söndag tappat energi ända från morgonen. Jag har gräddat pannkakor och gjort ugnspannkaka på det som blev över, det är allt jag åstadkommit. I övrigt inget som går till historien, och till och med pannkakan håller bara till lunchtid imorgon.

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker i alla fall att det är väldigt roligt när du gör dina avtryck här inne. Här är det ok. Jag är lite risig och trött, men snart så...lov!!! Vi hörs om att ses bästaste! Kram

2012-12-17 @ 19:26:48
Postat av: Alma

Älsklings-Mian!

2012-12-17 @ 22:12:49
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0