Måndag den 30 juli 2012

Sommarmorgon, klockan är strax efter sju. Glest med mås på gräsmattan utanför. Jag har väntat sedan klockan fem på att Coop ska öppna för dagen, kan inte tänka på annat än pannkakor just nu men har inget vetemjöl hemma.

Mjahaja. Läget är ungefär som för en vecka sedan som ni märker. Vakna nätter, dimmiga dagar. Jag har varit på väg att lägga mig sedan igår kväll men har inte kommit mig för, det har funnits för mycket annat att syssla med. Days of our Lives i bakgrunden nu, Stefano har på något vis kommit över Johns alla minnen som på ännu märkligare sätt har hamnat på en disc. Knasig serie det där, men jag vill minnas att Marlena var besatt av djävulen så sent som på 90-talet så jag antar att allt är möjligt. Flippar lite mellan kanalerna. Apor, OS-simning, TV-shop, irriterande Fran Drescher. Inte direkt prime time i tablåerna. Ap-TV tilltalar mig mest, så jag ser makaker bli uppätna av en krokodil och funderar på hur jag ska förvalta denna min näst näst sista semesterdag. Säkert på ett fumligt sätt, det mesta blir skräp i händerna när man inte sover. Lite spännande också.

I lördags gick Bruce upp på Ullevi för andra gången och vi var där. Jo, rapporterna om översvämningar i staden stämde, men det var tidigare under kvällen när vi fortfarande satt vid Hannas köksbord och blandade vinsorter med bubbel som om ingen av oss skulle vakna nästa dag. Sven knallade runt i sin nya "I love NY"-dräkt, och vi käkade pajer och glömde två av fem biljetter på köksbordet och fick vinka in en taxi för att i ilfart hämta dem.

Det gick trots allt bra, och det gjorde det för Bruce med. Bästa Springsteenkonserten någonsin om man ska tro lyriska recensenter, och förhandsryktet stämde: vid regn bjuder han visst på fler hits och om möjligt ännu mer energi än vanligt för att väga upp vätan. Så även nu, även om det inte föll en droppe under hela konserten. Publikrekord, och "Jungleland". Tack och bock, Boss.

Så. Tackla dagen var det ja. Det må vara lite si och så med fingerfärdigheten och klartänktheten; kaffe i en grönblommig mugg är i alla fall alltid kaffe i en grönblommig mugg, och jag vet fortfarande hur man brygger det.


Kommentarer
Postat av: Mikael Brolin

Vi var på Bruce vi också. Det var stort :D

2012-07-31 @ 10:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0