Söndag den 4 november 2012

Tog tåget hem till Bergslagsskogarna denna Allhelgonahelg, så var det bestämt sedan länge. Vi tog promenader i skog och mark, lagade middagar med nya recept, gjorde turer till både Lindesberg och Nora.
 
Jag hittade en efterlängtad 50-talsspegel, har tidigare backat när de sprungit iväg till 500-lappen men nu fanns den i en osannolikt plottrig loppisbutik för 150 kr. Fick trixa en del på tåget hem för att den inte skulle falla rakt ut i gången, men den var lättare att hantera än skolplanscherna och staffliet och allt annat jag transporterat på räls genom Sverige. Jag kan se fördelarna med att ha bil. Nu är den i alla fall uppspikad i hallen och den ser ut att trivas. Fick upp balkongdörrsgardinen också men fästena hamnade obegåvat lågt. Asch, det funkar. Trasslade upp balkongräckets belysning och flyttade den till hallen istället, klart bättre.
 
Sedan dess en slapp kväll, har läst ikapp bloggar och sett Walking Dead. Får alltid ett infall att ringa Daniel när jag ser zombies, vi har tillbringat för mycket tid med odöda tillsammans. Måndag imorgon, och jag känner redan nu att jag kommer att hoppa av vid Nordstan, kila in på Espresso House och köpa med mig en jumbokaffe innan jag fortsätter till Johannebergskontoret.
 
Oh, Pulp Fiction börjar precis! Måste nog se den också. Det får bli två take away-kaffe imorrn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0