Torsdag den 13 september 2012

Vaknade mitt i natten och försökte ivrigt att hitta funktionen KA05 i min telefon: Antagning till program. Ladok börjar hemsöka mina drömmar, den här ledigheten kommer lägligt.

 

Tog reseryggsäcken till nya stället en sista gång tidigt imorse, frostade av frysen, packade ihop badrummet och sängen, och satte mig att vänta.

 

Vid lunchtid parkerade två flyttkillar sin skåpbil på gatan utanför, redo för dagens tredje flytt. Jag gillade dem. Minst en av dem hette Dagge, de var tåliga och glada, lapade vatten direkt ur kökskranen och hade svartoljiga fingrar, och slokmustasch.

 

Sängen kilade fast sig i trappen på väg upp, det var väl det enda missödet och löstes genom att skruva av ett ben och lirka med våld. Bokhyllan trilskades också, men Daggarna knuffade på, och med ett kn-a-a-ak for den in i lägenheten. Två timmar tog flytten.

 

Det blev ett par vändor till efter det, mellan gamla lyan och nya. Jag vågade inte lägga skolplanscherna i skåpbilen utan tog dem på spårvagnen, tillsammans med lite småkrafs som blivit kvar i skåpen och vinglasen som fick minimalt med bubbelplast runt sig och behövde resa i väska.

 

Väl hemma igen skruvade jag fast sängbenet, vände den med viss möda på rätt köl och bäddade. Viktigt att ha någonstans att stupa när energin tar slut. Har sedan dess flyttat runt på möbler och kartonger i vardagsrummet och påbörjat inflyttandet på riktigt. Ett stilla kaos råder.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Snyggt jobbat!! Daggarna verkar ha varit klippor!

2012-09-13 @ 22:47:45
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0