Torsdag den 25 april 2013

Tog mig en titt på den lagade tanden, och för att citera Kenny Starfighter: ischlo pischlo! Allt runt omkring ser misshandlat ut, men det läker snabbt hoppas jag. Tur att jag gillar gröt, och kräm. Lunchlasagnen slank också ned utan att behöva tuggas.
 
Mamma fyller år idag, hon vaknade upp på Yasuragi i Stockholm och när hon var åter i huset i skogen körde Lillebror hem sushi, vin och blomma till henne. Hade gärna firat med dem ikväll. Istället har jag suttit vid skrivbordet och jobbat ikapp, det var mitt eget påhitt det där med kontorskväll så det var svårt att protestera. Hela mitt lilla gäng på fyra satt kvar till halv åtta och betade av ärenden. Det var faktiskt rätt trevligt.
 
Småregnigt på hemvägen, men är det stegtävling så är det; kombinerade kollektivtrafik och gång. Över älven lät jag mig köras men både innan och efter traskade jag fram på smått trötta fötter.
 
Och nu är det fritid, den stund på dygnet när man förväntas göra sånt man känner för, och sånt man måste. Betala räkningar till exempel, och fundera över marknadsföring. Jag har förresten fått igenom min ansökan om namnskydd, så för vad det än nu är värt med dagens regler sett: Alma Drake är numera ett registrerat firmanamn och kan börja uträtta storverk! Eller, små verk.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Perfekt firmanamn!

2013-04-27 @ 09:01:59
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Kristina

Tjohoo! Vad spännande. Bra firmanamn, det är ju du numera.

2013-04-28 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0