Onsdag den 6 februari 2013

Har burit hem tre hyllplan från IKEA, i min reseryggsäck. Sjutton kilo vägde de; lägg till det åtta konsoler och en tavelram. Tur att man är stark (ahahaa!). Ok. Envis då, och med många ryggsäcksbärande timmar sedan tidigare. Minst tjugo kilo på ryggen, och alltid en mindre ryggsäck på magen och en matkasse i handen. Reser man runt i två veckor kan man gott lämna kvar pastan, men är man på vift i sex månader har man inte råd att låta oäten mat ligga kvar i hostelköket.
 
Formligen pressade mig in i en fullpackad buss med alltihop och hoppades innerligt att vi inte skulle göra fler stopp innan Hjalmar. Det skulle vi förstås. Alla ville åka med, och dessutom två barnvagnar, två tanter med varsin krycka samt en rullstol. Det var ett väldans manövrerande vid varje hållplats innan vi rett ut vem som skulle kliva av och vem som ville stanna kvar på bussen.
 
Kom hem och insåg att mina fina ekhyllor nog kommer få svårt att hålla sig fast vid väggen, som mest består av gipsplattor och luft.
 
Middagen brändes vid, men den stekta potatisen fick ätas ändå.
 
Har lite ont i sidan och var ett tag överygad om att det var blindtarmen jag kände, men det är nog egentligen bara inbillning.
 
Flaskan med sköljmedel läcker, kladdigt på hela hallgolvet, med en fabrikstillverkad doft av jasmin.
 
Och så fick jag besök, trodde grannen ville be om en tvättmaskin från mitt bokade pass men se där stod en annan farbror, så från och med nu är jag en trogen betalare av TV-avgift.
 
I övrigt en alldeles fantastisk dag.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Sorry men jag kan inte låta bli att garva när jag kom till tv-snubben. I know the feeling! *skickar lite styrka*

2013-02-06 @ 22:00:10
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Det går bra att skratta åt eländet.

2013-02-06 @ 22:03:11
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Maja

Förlåt, men jag skrattade också. Stackars dig! Det kan bara bli bättre, vi går mot ljusare tider,imorgon är en annan dag, när gud stänger en dörr öppnar han ett fönster osv osv

2013-02-11 @ 19:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0