Söndag den 6 januari 2013

Tog mig ut till Bäckebol i fredags efter jobbet, på jakt efter Mio. Tyvärr hade de stängt butiken och låtit sportkedjan XXL flytta in istället så det fick bli en tur på IKEA, alltid pepp på det. Precis hur mycket folk som helst, det brukar annars vara lugnt en fredagkväll men det är väl jullovet som spökar med folks vanliga rutiner. Borde ha skrivit en lista för jag lyckades inte köpa det jag var ute efter, hyllplan och konsoller, utan gick därifrån med lite annat småskräp istället. En tjock dimma hade lagt sig över parkeringen, såg inte bilarna från utgången, då är det illa.

 

Röjde schäslongen på tavlor och lådor, och kröp upp i den. Gräddade senare pannkakor och såg på Law and Order och trivdes med livet. Tog bort julen, det får vara nog med tomtar nu, det har blivit vår. Stjärnan är kvar men det är bara av lathet, har inte riktigt koll på var kartongen finns. Stod på balkongen mitt i natten och drog ned dimma i lungorna.

 

Fredag blev lördag och jag var helt uppslukad av vårens planer, satt med datorn i knät och planerade, tog reda på allt möjligt och hade en massa projekt i huvudet. Gick en promenad, hade ett bokat pass i tvättstugan och fixade crepes till kvällsmat. Kikade lite på Mamma Mia och konstaterade att Pierce Brosnan fortfarande inte kan sjunga, han är bättre på att explodera. Återvände till datorn, hamnade på något vis på olika resebloggar och nästa gång jag tittade upp var klockan två på natten och allt det glada var borta. Allt det som tidigare känts så bra gjorde inte alls det längre, hur kom det sig till exempel att jag hade en fast adress, när man tydligen kunde kajka runt i Central-Amerika, eller Australien, eller Borneo, och vara lycklig? Jobba kommer man att göra resten av livet, är det verkligen vad man ska koncentrera sig på nu, hur kommer mitt framtida jag att tycka om de val jag gör nu? Obegriplig natt detta. Sådana där dippar får jag ibland, och svårigheten ligger just i att veta om det är en svacka jag har, eller en stund av insikt.

 

Sov halvdant och vaknade med samma grubbel, men lägligt nog var brunch med Hisingens lockigaste flickor inbokad och det var balsam för själen det. Inte så mycket för hjärtat, åt bacon, men när vi gick därifrån hade det i alla fall vänt och det liv som i fredags kändes toppen och i lördags nattsvart är nu på banan igen, utan att saker och ting förändrats ett endaste litet dugg. Lås oss enas om svacka. För stunden.

 

Kom hem för sent för att åka på Fright Night i Partille, men det blir fler tillfällen till det. Tog tag i min skräproller som rollar så dåligt och lade ännu ett lager vitt på en och en halv av sovrummets väggar. Nu flyttar jag dit garderoberna, orkar inte klättra upp i sängen mer, måste avancera med penseln om det någon gång ska bli ett beboeligt sovrum igen.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Du får hitta nåt sätt att kombinera båda delarna. Inte det lättaste men du får prova? Jag känner igen känslan

2013-01-07 @ 01:47:05
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Ja, kanske det. Om det ens är det jag vill, kan som sagt inte svara på om det svacka eller insikt. Idag är jag nöjd med livet igen, så det var en snabbt övergående svacka slash insikt...

2013-01-07 @ 22:54:00
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0