Måndag den 25 mars 2013

Direkt från jobbet in till stan, för ett infomöte i Göteborgs Universitets lokaler i Vasastan. Fick kaffe och smörgås, och överlevde med god marginal. Uträttade några ärenden i Nordstan på hemvägen: helt tjockt med folk, marslöningen som ligger bakom förstås. Strax innan stängning kl 20 var det fortfarande full kommers i butikerna.
 
På bussen över till Hisingen satt en kille med hörlurar och pluggade partitur, han dirigerade ivrigt, ingen kunde sitta bredvid men han var guldkant på resan.
 
I lördags laddade valda delar av världen för Earth Hour. Under en timme skulle vi manifestera genom att släcka alla lampor, låta elektriska apparater tystna och låta tankarna vandra till de olyckliga isbjörnarna på sina små smältande isflak. Klockan 20:30 skulle det ske, och jag var redo.
 
Klockan 20:23 slog jag igång diskmaskinen.
 
Kände mig som en skurk, och lät alla lampor brinna som motreaktion. Jag var som en liten nödraket där i den svarta natten.
 

Kommentarer
Postat av: Helena Hassmund

http://gd.se/insandare/1.5710076-min-granne-slacker-i-dag

2013-03-27 @ 09:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0