Söndag den 10 mars 2013

Målarkläderna som höll mig inne härom dagen hindrande inte en vandring nu ikväll. Isande vinterkyla under klar stjärnhimmel, nog skymtade -11 förbi på väderkartan inför måndagen, vad hände med våren?
 
Marwa och Nikke har varit hos mig över helgen, man behöver aldrig känna sig ensam här på västkusten. I lördags tog vi en brunch och såg Argo på bio, och hängde i en bar, och såg på Melodifestivalsfinalen. Med en drink eller två innanför västen, och ett poängssystem med fem kategorier som jag inte törs återge här, var det riktigt trevligt. Sedan gjorde vi eskimådrinkar och en playlist som höll till halv fyra på morgonen.
 
Idag vaknade vi långsamt, tog ett korvstopp i Nils Ericsson och så vinkades vännerna av.
 
Nu är lägenheten återställd, och jag har ägnat lite tid åt illustrerandet. Skissat på några teckningsidéer, kollat upp en del grejer. Sakta men säkert tar det form. Ny vecka imorgon, då börjar rutinen att lägga minst en timme varje kväll åt fix med företaget, med målet att ha en färdig portfolio till Valborg och dessutom ha färdigställt två uppdrag tills dess. Mitt dagjobb är det minst spännande just nu, det är på kvällarna det händer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0