Söndag den 24 mars 2013

Fattar verkligen inte var tiden tar vägen, på något obegripligt sätt har det nu hunnit bli slutet av mars. Mars! Galet. Fast jag antar att alla känner samma sak, lite som att på Facebook påpeka att man är trött på snön och vill ha vår. Har vi hört den förut?
 
För egen del vet jag var helgen tagit vägen: den har tillbringats i soffan. Var bjuden på födelsedagsmiddag igår men kände mig sjuk, så jag stannade hemma. Inte ens kaffe och pannkakor hjälpte. Trist. Njöt ändå av min ospännande ledighet, fick äntligen till de finritade rävbröderna som ska till min bror, och så skissade jag upp en doptavla. Skulle egentligen vilja printa den när den är klar, på så vis har jag originalet kvar för reproduktion och bilden håller antagligen längre än vad tuschen gör, men hur ska jag hinna välja och köpa en fotoskrivare på så kort tid? Jag vill ju titta mig omkring och fundera länge innan jag slår till på sådana viktigheter. Hinner nog inte ens beställa en printning av det, så originalet får gå denna gång.
 
Vaknade till det omtänksamma sms:et "Det är inte du som är mördad i en lägenhet på Hisingen va?" Jag kände mig ju bättre idag, och kunde svara att nej, den olycklige är någon annan.
 
Traskat lite i området, lapat sol med mössan nedtryckt. Lagat kyckling, och pasta, så ja: kycklingpasta. Legat på rygg och läst bok, glott på Gilmore Girls, och Saturday Night Live. Solen har pekat ut fläckarna där jag missat med målarfärgen, så jag har fyllt i lite på stolpen i hallen, och i vardagsrummet. Blundade och betalade in restskatten, lika bra att få det gjort. Har antagligen att göra med att jag hade två arbetsgivare 2012, i vanliga fall brukar jag alltid få tillbaka en del.
 
Nu längtar jag tilbaka till ritblocket fast jag slutat för idag, blir som helt uppsugen av det när jag väl sätter igång. Kanske kan skissa liiite till...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det låter så spännade med allt du ritar. Det finns inget bättre än att få hålla på med det som är ens passion. Krya på dig!

2013-03-24 @ 22:39:37
URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
Postat av: Alma

Visst är det, jag unnar alla att få hålla på med något de älskar. Steg 1 är att hitta det, sedan att finna tid och möjlighet att verkligen göra det. Kreativitet är bra för själen, det tror jag verkligen!

2013-03-25 @ 22:07:02
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Scanna på jobbet vettja!!

2013-03-26 @ 00:12:15
Postat av: Alma

Nej, jag kan inte blanda in bisysslan i jobbet, inte tillåtet. Aktar mig noga för det. Om det inte räckte som argument så har de scanners som finns inte tillräckligt hög upplösning heller. Det lutar åt ett inköp istället.

2013-03-26 @ 22:41:13
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0