Torsdag den 9 maj 2013

Det är alltid mitt i natten när jag börjar fundera på om det verkligen är för sent att bo i en vindsvåning i Paris, eller i New York. Det vore ju för sorgligt i sådana fall, jag har ju inte hunnit prova på det än. Innervägg av råtegel, industriromantiska lampkåpor över köksbänken. En cykel i hallen. Sängen mitt i det stora rummet, lite tyg som hänger ned från en takfäst vajer runt om. Corn flakes i glasburk, eller i en dispenser, och plåtburkar. Halvmålade canvasramar längs golvlisterna, lutade mot väggarna.
 
Sånt drömmer jag om, om nätterna.

Kommentarer
Postat av: Malin

New York låter helt klart lockande!

2013-05-25 @ 16:10:42
URL: http://bluemalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0