Söndag den 24 november 2013

Frukost på Rambergsvägen lördag förmiddag, en liten tretimmars get-together. Jag och Hanna hade med oss ett par saker till bordet men gick därifrån som vinnarna; äggröra, gott bröd med en massa pålägg, turkisk yoghurt med bär och nötter - omnomnom! Tittade på reprisen av på Spåret och hängde till halv två när det var dags för Sanna & Mikael att dra till sin spabokning.
 
Resten av helgen har varit asocial, helt som planerat. En namntavla utan namn ska vara klar senast tisdag och jag vet ju att jag både är noggrann och ganska långsam när det gäller tecknande, och det har mycket riktigt tagit sina modiga timmar. Den blev fin och nu ska den bara printas, men min skräpprinter vägrar att scanna in hela originalet! Jag fattar inte varför den trilskas, det hamnar en ram runt som klipper bort någon centimeter på varje sida, frustrerande. Designen är förstås snyggast när allt syns, till slut drog jag fram min A3-printer för att se om det skulle bli bättre, men den har visst tappat livsgnistan sedan senast jag använde den. Helt död. Nu är min sista förhoppning att jag lyckas scanna på jobbet, och att färgerna blir tillräckligt bra för att kunna printas imorgon kväll. Får använda lunchen till att skaffa matt fotopapper, blev lite onödigt stressigt detta.
 
Bakade scones nu under eftermiddagen, med philadelphiaost och marmelad är det verkligen himmelriket...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0