Tisdag den 8 oktober 2013

Någon slags halvhöst sedan ett par dagar, med varma vindar. El Niño. Regn mot rutan nu så det kanske är på väg att tippa över.
 
Hade ovanligt svårt att sova inatt. Försökte räkna får men det funkar helt enkelt inte, de stockar sig alltid i utkanten av tankebubblan och den blir full på ingen tid alls. Jag är verkligen värdelös på det där, hur gör andra fårräknare? Önskade där och då att jag kunde hitta avslappningsskivan som Suzana lånat mig, önskade mig dunsockor, och fattiga riddare. Och så önskade jag mig transparenta får, eller bara förmågan att få dem att springa i cirkel.
 
En hopplös fårnatt senare blev det morgon och arbetsdag, en rätt trevlig sådan. Vid 17 kommer jag ofta in i en andra andning. Hem kom jag först vid halv åtta.
 
Med posten kom idag Persson & Schibbyes "438 dagar" - ser fram emot att läsa! Beställde ett av alla signerade ex på Bokmässan och fick den hemlevererad, smidigt. Läste ett utdrag ur den i Filter och den kändes lovande, jag gillar sättet att beskriva.
 
Hoppas på bättre fårlycka inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0