Lördag den 19 oktober 2013

I torsdags kväll låg ångorna från ugnen tjocka här hemma, och de var så söta att man blev mätt bara av att dra ned dem i lungorna. Receptet gick ut på att hälla ned allt gott i en smet och göra kladdkaka av det; grädde, smör, chokladkakor, marshmallows och Dumle. Så ska ett fredagsfika vara, och det gick hem när vi samlades igår förmiddag. Jag hoppade över lunchen, fanns inte plats.
 
Teammöte och några timmars jobb men så var dagen slut i ett nafs, hade några ärenden på stan varav jag väl uträttade hälften innan jag åkte hem till världens bästa fredagskväll. Lindade dadlar med bacon, kröp upp i soffan och såg The Conjuring, en läskig skräckis baserad på verklig exorcisthistoria.
 
Idag är det lördag, jag har sovit kapp och druckit en balja kaffe och tittar nu på seminarier från årets bokmässa, sända på Kunskapskanalen. Planen för dagen är att komplettera min icke-existerande portfolio med vad jag hoppas blir en viktig bild, samla ihop de andra teckningarna och scanna in allt. Det ska skickas iväg, och det ska hållas tummar. Jag ska tvätta, och läsa. Och så ska jag äntligen se The Great Gatsby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0