Fredag den 20 september 2013

Studenternas hostande tog ut sin rätt till sist, min utmattade kropp drog på sig feber och det blev en dag i sängen. Sov som en gris, flyttade mig till soffan mot kvällen och jobbade lite. Har varken tid eller lust att ge det fler dagar så idag gick jag till jobbet, efter en lång sovmorgon.
 
Vaknade tidigt och såg ut genom fönstret - det var som att vara nedsänkt i Indiska Oceanen, fullt av maneter och fiskar i turkost vatten. En rocka stannade till och tittade in på mig och jag tänkte: konstigt att jag inte sett allt det här förut, jag bor ju trots allt på en båt. Kunde till och med känna sängen gunga. Sedan kom jag  på att om jag somnade om så kanske jag skulle bo någon annanstans när jag vaknade. Det fungerade.
 
Något härjar tydligt i kroppen, men det känns ok så länge jag har Ipren i kroppen. Stannade till i Nordstan och köpte med bobajuice till mig och Sanna, hon blev överlycklig. Fick i utbyte The Great Gatsby på USB, och World War Z. 
 
Ingen vidare fredagskänsla den här veckan, vi ska jobba hela helgen. Slutarkivering, vi är allt annat än sugna men det måste göras. Känns lite extra motigt eftersom det varit tuffa jobbveckor denna terminsstart, jag hade behövt den här helgen till återhämtning eftersom jag inte är helt på banan och dessutom har jag fortfarande inte börjat på två av Lillebrors tavlor. Och nästa vecka åker vi bort på kick off två dagar. Nå, det får väl bli kontorsjobb om kvällarna och målning om nätterna, sämre tillvaro kan man ha.
 
Just nu känns livet som frilansande illustratör långt borta, men egentligen tar jag hela tiden små steg mot det. När den här tavelbeställningen är klar ska jag på allvar ta tag i den långa ToDo-lista som finns förknippad med Alma Drake. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0