Måndag den 7 april 2014

Hemma igen, efter en helg i Örebro med familjen. Vi firade Lillebror i efterskott, väldigt lyckat, förutom att jag hela tiden gick runt och trodde att jag var i Uppsala. Efter tolv år förknippar jag honom helt med den staden, hopplöst att lära om, tydligen. 
 
Checkade ut från jobbet strax efter lunch i fredags (bara en sådan sak!) och tog tåget. Kom fram lagom till middagen på Wobblers, Hjälmaregös och mojito, omnomnom. Lillebror fick öppna paket, lite efterrätt på det och sedan rullade vi till teatern. Var helt säker på att det stod att det inte skulle vara paus, men när vi gjorde oss redo att applådera ett märkligt slut tändes salongen upp och folk gick till baren. Med en timme kvar av musikalen Lasse-Maja gick vi ändå, Anders behövde öva inför morgondagen och vi var inte så överförtjusta att det inte kändes ok att gå. 
 
Lillebror har sin nya bostad i Kasernen i Grenadjärstaden - vilken lägenhet! Stor och ljus och högt i tak. Och snyggt inredd. Trivdes direkt. Vi dukade upp ostar och öppnade vinflaskor och lyssnade till Anders som repade stämmor till midnatt. 
 
Upp klockan sex, fick färskpressad juice och lyxfrukost, sedan försvann han till konsertsalen. Fick en dag med mamma, fönstershoppade i Örebro, åt lunch på Nora Stadshotell och satt i solen på Öskeviksaltanen. Körde tillbaka på kvällen och såg studentsångarnas jubileumskonsert på Conventum, Viva. Flera Coldplay-arr, munkkåpor, solon, så himla bra alltihop! Och långt, vi var vrålhungriga när det var slut.
 
Fick kvalitetstid med Lillebror dagen efter, lång fin frukost och senare lunch inne i stan: Paolo's, redan en favorit. Finns inget sällskap som Lillebrors. 
 
Efter den här helgen känner jag mig sådär fylld av inspiration och uppmuntran som bara ens familj kan åstadkomma. Känner företagarlustan bubbla. Jag ligger i startgroparna för någonting, jag känner det tydligt. Det är oklart vilket lopp som ska springas, men jag är redo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0