Onsdag den 2 april 2014

Kom hem till Sanna i måndags kväll och fick genast en Olle i famnen medan hon hoppade in i duschen. Han flyttades runt lite medan vi drack kaffe och käkade knäckebröd, sedan vandrade jag ett tag med barnet innan han somnade. Lilla ljuvliga Rambergsunge. Promenerade hem i sällskap av Hanna, kom hem strax innan midnatt och sedan blev det liksom ingen ordning på någonting, sov konstigt.
 
Jag har de senaste dagarna planerat att få ärenden gjorda efter jobbet, men så är klockan halv sex, eller halv sju, och jag är trött och har lite huvudvärk och orkar bara gå hem, inte alls kryssa mig fram på Fredsgatan. Bubbelplasten från Clas Ohlson gäckar mig; jag behöver den, men kommer mig helt enkelt inte för.
 
Jag var lika trött nu ikväll, kom precis innanför dörren och kastade mig på soffdivanen och här tänkte jag bli liggande. Så messade Suzana en bild på sitt penninköp och så började vi snacka färgpennekvalitet och nu känner jag faktiskt lite inspiration spira ändå. Har ju tusen idéer i skallen om saker jag vill göra, verkligen tusen, och ingen av dem har med dagarnas betygsrapportering och studentjonglerande att göra. Det är om kvällarna som kvalitetstiden ska infinna sig, så det är väl bäst att jag rullar ned på golvet och fram till skrivbordet och gör slag i saken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0