Torsdag den 24 april 2014

Äntligen, efter två års renovering, har Stadsbiblioteekt öppnat igen! Igår var det invigning, jag ville förstås dit på studs. Jobbade till halv sju, och försökte sedan förklara för tyske kollegan Matthias varför man bara måste åka över älven till bokhyllorna på exakt samma dag som de återöppnar. För att man längtat förstås.
 
Det myllrade av folk där, och biblioteket har blivit så fint, jag ville flytta in! Läshörnor, ljust och fint, och ett café med balkong. Jag gick runt bland hyllorna, fingrade på bokryggar och skrev upp namnet på barnboksförlag jag gillade. Sedan blev jag tvärtrött, som en hundvalp. Det enda som höll mig vaken i busskuren var en drucken man som vrålskrek "VODKA VODKA!" med ojämna intervall.
 
Idag åt fakultetsmötet upp hela förmiddagen. Sedan exped, sedan lunch, sedan alldeles vanligt jobb. Betygsrapportering, exjobbsbokningar, konstiga frågor, kaffe på balkongen.
 
Nu ikväll har jag fortsatt att leta upp förslag att skicka min portfolio till - det finns hur många som helst där ute! Allt är fortfarande väldigt spännande. Även om det i de flesta fall kommer att innebära ett nej om 2-6 månader så är det just det. Spännande. För jag kommer att finnas i deras arkiv, och rätt vad det är dyker det upp ett barnboksmanus som behöver illustreras, med en apa eller en räv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0